۱۳۸۸ آبان ۲۲, جمعه

دقیق به هدف

شکارچی باید به هدف بزند
حیثیت شکارچی به نشانه گیری اش وابسته است
می دانستم که شکارچی خوبی نیستم
اما آن روز
 تفنگ شکاری ام را برداشتم
به اقامتگاه پرنده های مهاجر زیبا رفتم
در بوته زار مخفی شدم
در میان هیاهوی پرندگان  شاد در حال پرواز
نفسم را حبس کردم
روی هدفم متمرکز شدم  و
ماشه را چکاندم
صدای مهیب گلوله فضا را پر کرد
 پرنده های شاد وحشت زده گریختند
مطمئن بودم که این بار به هدف زده ام
چون
هیچ پرنده ای از آسمان کم نشد
و به زمین نیفتاد
دقیق به هدف زده بودم
چون شکارچی های دیگر برای فراری دادن پرنده ها دشنامم می دادند
شکارچی باید به هدف بزند
شکارچی خوبی شده ام

۶ نظر:

محمد زارعی گفت...

خیلی قشنگ نوشتی این نوشته ات را. لذت بردم از خواندنش

سبز و همواره پیروز باشی

لاله گفت...

بچه که بودم هر تابستون با آبکش قرمز مامان که از آشپزخونه کش می رفتم برای کبوتر ها و کلاغ ها و کنجشک ها توی حیاط تله درست می کردم و بعد تا شب کشیک می دادم تا بلکه یه پرنده رو بگیرم و بهش آب و دون بدم و کلی نازش کنم و آخر سر هم ولش کنم که بره ! ولی هیچوقت هیچ پرنده ای توی تله ام نمی افتاد ... یکی دو بار هم به جای پرنده گربه سفید فضولم افتاده بود توی تله ! ... مامان و بابا اینا هم هیییییییچ اعتراضی به این پرورش استداد شکارچی گری من نداشتن چون هر چی که بود اکثرا صبحا تا غروب پشت پتویی که توی ایوون روی نرده ها آویزون کرده بودم مخفی می شدم و خونه و اهل خونه از خرابکاری های دیگه ام در امان بودن تا وقتی که تیر و کمون رو کشف کردم و تصمیم گرفتم مثل رابین هود!!! یه تیر انداز ماهر بشم و ... این داستان آخر نداره ...
ممنو
برکت

سها گفت...

چه هدف بی نظیری

Ente گفت...

کامنتتون بهانه ای شد تا من هم به وبلاگ شما سر بزنم و واقعن لذت ببرم. به خصوص این نوشته آخر ایده فوق العاده زیبایی بود. در مورد کامنتتون هم برام جالب بود که تا چند دقیقه قبل با کسی داشتم همین بحث رو می کردم که شما کامنت گذاشتید و چه درست.

. راستش من هم با شما موافقم، اتفاقن امروز داشتم فکر می کردم اغلب برای دوست داشتن کسی دلیلی هست، هرچیزی، مهم نیست چه دلیلی، ولی همیشه چیزی هست. اما در مورد آدم های خاص، تقریبن هیچ وقت دلیلی نیست، به قول شما همه چیز مغشوشه، جذابیت اون هم شاید از همینه
بازم ممنون

فرشاد نوروزپور گفت...

beroozam

حفره گفت...

درود ...
آقا يه كم سخت شده كامنت گذاشتن و نظر دادن ...
كلا البته ...